Novice

< nazaj

Lažni agenti izkoriščajo socialna omrežja za prevare

Datum: 6.2.2014
Po podatkih World-sports-law-report je bilo v letu 2009 preko licenciranih nogometnih agentov FIFA, izvršenih le 25 do 30 odstotkov mednarodnih prestopov, čeprav so izključno omenjeni agenti tisti, ki imajo pravico izvrševati mednarodne prestope nogometašev. Medtem, ko naj bi se sistem prestopov spremenil v smer, da bi klubi prevzeli funkcijo posrednika pri prestopih igralcev, se na svetovnem spletu oziroma socialnih omrežjih pojavlja vedno več posameznikov, ki se predstavljajo kot agenti in tovrstne medije izkoriščajo za prevaro. Kot ”strokovnjakom” jim namreč mladi nogometaši zaupajo, za njihove usluge pa plačujejo velike vsote denarja.
 
Nogomet je eden od najbolj gledanih in tržno zanimivih športov na svetu. In prav zato tako pomembno vlogo igrajo tudi agenti, ki skrbijo za prestope igralcev. Na eni strani imajo le ti vlogo administratorjev oziroma tistih, ki skrbijo da se lahko nogometaši osredotočijo le na svojo igro, po drugi strani pa so lahko mnenjski voditelji, ki usmerjajo nogometaše na pravo pot ter jim s tem celo določajo prihodnost.
 
Kakorkoli, v zadnjem obdobju smo priča velikemu porastu tako imenovanih lažnih agentov, katerih žrtve so največkrat mladi neizkušeni nogometaši. Posamezniki in včasih tudi organizirane skupine, se preko socialnih omrežij na spletu predstavljajo kot zaupanja vredni agenti, ki s ponarejenimi dokumenti uglednih nogometnih klubov prelisičijo mlade nogometaše, ki jim v upanju po uspešni športni karieri, nakazujejo velike vsote denarja.
 
Velik porast takšnih dejanj je bil opažen predvsem v afriških državah kot so Nigerija, Gana, Kamerun in Slonokoščena obala, kjer je velika in neuslišana želja mladih nogometašev igrati za največje evropske klube. Prav zaradi kombinacije želje, obupa in revščine pa ti igralci na žalost predstavljajo glavni »plen« za izvrševanje omenjenih prevar.
 
Z raziskavo, ki je bila opravljena s strani podjetja TBD Sports Management je bilo ugotovljeno da ”agenti” za prevare največkrat uporabljajo najbolj razširjena socialna omrežja Facebook in Twitter, kjer zlahka pridejo do kopice osebnih podatkov o posamezniku in tako lažje določijo svojo potencialno ”žrtev” - talentirane mlade igralce. Naslednji korak je vzpostavitev komunikacije s posameznikom in posledično njegovega zaupanja. Velikokrat se lažni agenti predstavljajo z imeni obstoječih oziroma licenciranih agentov FIFA, ki jih najdejo na uradni spletni strani FIFA. Prav tako ti kriminalci, kot jim lahko tudi rečemo, vzpostavijo lažne e-poštne naslove in bančne račune pri svetovno poznanih bankah, s čimer si povečajo občutek kredibilnosti, profesionalnosti in visokega statusa.
 
Kot opozorilo, naj navedemo dva primera, ki sta se zgodila mladima afriškima nogometašema. Prvi je bil nagovorjen s strani lažnega agenta kluba Manchaster City FC, z vabilom na preizkušnjo, za kar je moral plačati 400 ameriških dolarjev. Drugi primer je podoben, le da je šlo za prevaro namišljene nogometne akademije Chelsea FC, kjer je igralec z namenom večjega zaupanja predhodno prejel originalen dres kluba, ki ga je še bolj spodbudil v odločitev, da za svojo udeležbo plača kar 3500 ameriških dolarjev. Oba igralca v resnici seveda nista stopila na igrišča omenjenih klubov, bila pa sta ob denar ki sta ga plačala kriminalcem, katerih ni bilo mogoče izslediti.
 
Kljub mnogim prijavam, je problem še vedno močno prisoten. Kot enega od razlogov se navaja premajhna publiciteta oziroma objavljanja tovrstnih vsebin in posledično ozaveščanje mladih, neizkušenih, športnikov. Zaenkrat ne poznamo rešitve za takšna dejanja. V pomoč nogometašem sta lahko le večja medijska izpostavljenost dogodkov in nenehno ažuriranje spiska obstoječih licenciranih agentov FIFA, z vsemi kontaktnimi podatki. Prav tako se moramo zavedati, da ta problem ne obstaja le v Afriki in na omenjenih družabnih omrežjih, ampak je pojav razširjen tudi na drugih omrežjih, kjer nogometaši sami vpisujejo svoje podatke. Tudi v Sloveniji smo že zaznali nemnogo primerov, kot je bil našim članom ponujena preizkušnja v slovitem klubu v zameno za vnaprej plačano določeno vsoto denarja. Seveda o preizkušnji ni bilo na koncu ne duha, ne sluha.

 Kriminalne združbe poznajo več načinov delovanja in pristopov k potencialnim žrtvam, zato je potrebno predvsem mlade nogometaše nenehno opozarjati in informirati. Le tako se bo moč izogniti porastu števila ”žrtev” med mladimi nogometaši, včasih pa v stiski lažnim agentom nasedejo celo izkušenejši nogometaši. 

Naj velja, da se je potrebno takoj umakniti, kadarkoli kateri agent pred preizkušnjo ali dejanskim prestopom, zahteva plačilo vnaprej.

Ostale novice

Sorodne novice

Sponzorji